Jeronimo Martins Polska, czyli właściciel sieci Biedronka został właśnie ukarany karą pieniężną w związku z wprowadzaniem klientów w błąd. Jeronimo Martins Polska, czyli właściciel sieci Biedronka został właśnie ukarany karą pieniężną w związku z wprowadzaniem klientów w błąd.
Powodem tak dotkliwego ukarania Biedronki jest fakt, że klient nie był właściwie informowany o kraju pochodzenia poszczególnych warzyw i owoców dostępnych w sklepach sieci. W uzasadnieniu przekazano, że w aż 27,8 proc. sklepów odwiedzonych przez Inspekcję Handlową podane na etykiecie informacje nie były prawdą. Kara zarządzona przez UOKiK to aż 60 milionów złotych!
Rzetelna informacja o oferowanych produktach to podstawowy obowiązek przedsiębiorcy i niezbywalne prawo konsumenta. Tymczasem w sklepach Biedronka konsumenci chcący kupić polskie ziemniaki, pomidory czy jabłka byli często wprowadzani w błąd – przekazał Tomasz Chrótsny, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.
Będzie odwołanie
Kara nałożona na Biedronkę to ponad 60 mln złotych. Pewne jest już, że Jeronimo Martins Polska będzie odwoływać się do sądu. W wydanym komunikacie podkreślono, że sieć Biedronka nie zgadza się z decyzją UOKiK.
- Ile pieniędzy najlepiej przeznaczyć na zakup Poda?
- Pudzianowski w Akcji: Kontrola Pracownika, która Odbiła się Echem w Sieci!
- Nike prezentuje kontrowersyjne stroje olimpijskie dla kobiet: Jak wpływają na wygodę sportowców?
- Rewolucja w Świecie Telewizji: Nowy Standard TV 3.0
- Katalogi reklamowe – drukowana forma reklamy