Jak zarejestrować się na szczepienie przeciw Covid-19? Wyjaśniamy jak to zrobić.

Od piątku (15.01) chęć szczepienia mogą zgłosić elektronicznie już wszyscy dorośli, a w punktach szczepień od dziś rejestrowane są osoby powyżej 80 roku życia. Zapisy będą trwały cały tydzień.  Terminy dostępne są do końca marca. Szczepienia dla seniorów rozpoczną się 25 stycznia. A już za tydzień ruszą zapisy dla osób, które ukończyły 70 lat. 

Minister Niedzielski zaapelował do bliskich seniorów, aby pomogli im w rejestracji. Seniorzy mają do wyboru  niemal sześć tysięcy przychodni gdzie mogą zostać zaszczepieni przeciwko Covid-19. Termin szczepienia  można zarezerwować telefonicznie (dzwoniąc na infolinię, nr 989), przez internet (poprzez stronę: pacjent.gov.pl ) lub w punkcie szczepień. W przypadku szczepień przeciwko Covid-19 nie ma rejonizacji. Oznacza to, że pacjent, którego przychodnia nie będzie realizować szczepień, może zgłosić się do dowolnego punktu.

Poniżej dokładnie wyjaśniamy jak można zarejestrować się na szczepienie.

Zarejestruj się przez telefon.

Aby zarejestrować się telefonicznie, należy skontaktować się z całodobową i bezpłatną infolinią dostępną pod numerem 989. Seniorzy mogą sami skontaktować się z infolinią lub może ich zapisać ktoś bliski z rodziny.

Do zapisu wystarczy numer PESEL oraz numer telefonu komórkowego, na który później zostanie wysłany SMS z potwierdzeniem umówienia wizyty na szczepienie. Podczas rejestracji będzie można wybrać dokładny termin i miejsce szczepienia.

“W przypadku, gdy rozpoczął się twój etap szczepień, zostaniesz połączony z konsultantem. Po podaniu imienia, nazwiska, nr PESEL oraz numeru kontaktowego, konsultant zaproponuje ci najszybsze możliwe terminy w najbliższym punkcie szczepień” – poinformowano w nagraniu przygotowanym przez Kancelarię Premiera.

Kiedy kolejna dawka?

Pacjent zostanie zapisany na przyjęcie drugiej dawki bezpośrednio po przyjęciu pierwszej dawki, w punkcie szczepień.

Rejestracja online

Seniorzy mogą również zarejestrować się online przez e-Rejestrację dostępną na stronie pacjent.gov.pl. W takim przypadku system automatycznie zaproponuje pięć dostępnych terminów w punktach szczepień blisko adresu pacjenta. Jednak również w tym przypadku senior będzie mógł wybrać inną datę i lokalizację szczepienia, wystarczy, że skorzysta z dostępnej wyszukiwarki i wskaże dogodną dla siebie datę i lokalizację. Zaraz po dokonaniu rezerwacji senior otrzyma powiadomienie SMS. Kolejne przypomnienie o szczepieniu będzie wysłane dzień przed planowanym terminem.

Profil zaufany

Aby skorzystać z rejestracji online, trzeba mieć Profil Zaufany. Osoby, które dotychczas go nie założyły, powinny skontaktować się z infolinią NFZ 989, bezpośrednio z wybranym punktem szczepień lub skorzystać ze wsparcia swojej przychodni.

Możliwa jest również rejestracja w punkcie szczepień. Seniorzy mogą również zarejestrować się na szczepienie, kontaktując się z wybranym punktem szczepień. Takich miejsc od 15 stycznia będzie niemal 6 tys.

Weryfikacja zaszczepionych..

Informacja o przebytym szczepieniu będzie wprowadzana do e-Kart Szczepień w systemie P1. Pacjent otrzyma też zaświadczenie o szczepieniu umożliwiające korzystanie z ułatwień. Przyjęcie szczepionki będzie także potwierdzone przez specjalny system, który umożliwi weryfikację zaszczepienia (m.in. kod QR, który pozwoli szybko potwierdzić odbyte szczepienie).

W środę szef KPRM Michał Dworczyk poinformował, że od 15 stycznia również każda inna osoba powyżej 18 roku życia będzie mogła zgłosić chęć zaszczepienia. Po wypełnieniu specjalnego formularza, osoby te dostaną e-mail z informacją o wystawieniu e-skierowania na szczepienie, gdy ruszy rejestracja dla grupy wiekowej lub zawodowej odpowiedniej dla tej osoby. Dopiero wówczas taki pacjent będzie mógł zarejestrować się na konkretny termin.

Problemy techniczne

W piątek na Twitterze Centrum e-Zdrowia pojawiła się informacja: – Od rozpoczęcia procesu zgłoszeń i rejestracji notujemy olbrzymi ruch we wszystkich kanałach dostępowych. Wraz z Partnerami systemu dokładamy starań, aby umożliwić obsługę wszystkich zainteresowanych szczepieniami przeciwko Covid 19. 

Biorąc pod uwagę ilość zainteresowanych szczepieniem na Covid-19, start przyjmowania rezerwacji nie mógł się obyć bez problemów technicznych. Chwilę po północy na stronie pacjent.gov.pl pojawiła się informacja o “przerwie technicznej” i “trwających pracach serwisowych”. Dostępność formularza została przywrócona.

Niektórzy przez kilka godzin próbowali dodzwonić się na infolinię i kiedy już im się to udało okazało się, że trzeba czekać na kolejną turę zapisów.

Osób w wieku 80 plus mamy ponad 1,7 mln, więc gdyby naraz wszystkie zadzwoniły na infolinię, to trudno się spodziewać, że będzie wszystko w porządku – przyznał minister zdrowia Adam Niedzielski, odnosząc się do rejestrowania telefonicznej.

Za realizację projektów IT o szerokim zasięgu, kluczowych dla funkcjonowania obszaru ochrony zdrowia w Polsce odpowiada Centrum e-Zdrowia (CeZ) jest państwową jednostką budżetową powołaną przez Ministra Zdrowia.

Total
0
Shares